Fjernhjelp kjenner ingen avstander.

Fjernhjelp

Fjernhjelp på din maskin – avstand ingen hindring

Du har et problem, som du tror er knyttet til Lightroom, og du ikke finner ut av. Da kan du kontakte meg. Sammen finner vi ut av hva problemet er, og hvordan det kan løses. I samråd med deg og med ditt samtykke gjør jeg det som skal til, for å løse problemet.

Jeg kan hjelpe deg med problemer og utfordringer du har med Lightroom, alt mulig du lurer på eller ikke skjønner eller trenger hjelp med. Avstand eller plassering er ingen hindring, bare du har tilgang til internett.

Fjernhjelp over internett kjenner ingen grenser eller avstander. Det er trygt, enkelt, effektivt og rimelig, sammenlignet med andre metoder. Det kan skje når det passer deg, hjemme hos deg, på din egen maskin, med din medvirkning.

Fra 2020 har jeg registrert økende etterspørsel etter personlig assistanse, hjelp og veiledning. Jeg har derfor investert i programvare, som dekker dette behovet på sikrest mulig måte.

Fjernhjelp direkte på din egen datamaskin løser problemer effektivt og sikkert
TeamViewer-merket oppe til høyre i skjermen viser kundens vindu

Praktisk

Sammenkobling av maskinene skjer best og sikrest med programmet Teamviewer.com, som er et svært mye brukt verktøy for sikker fjernstyring av datamaskiner, med over 400.000 nedlastinger hver dag. Programmet er gratis for den som mottar hjelpen.

  • Du beskriver problemet, slik du opplever det.
  • Vi avtaler tidspunkt.
  • Jeg sender deg i god tid en e-post med invitasjon til å delta i en sesjon med meg i TeamViewer. Linken i eposten er gyldig i et døgn.
  • Når du klikker på knappen «Join Session» i eposten, blir TeamViewer Quick Support lastet ned og startet på din maskin. På Mac må du gi programmet tillatelsene; Tilgjengelighet, Skjermopptak og Full disktilgang) i forbindelse med oppstarten.
  • Jeg får melding på min skjerm, at du er klar, og starter sesjonen.
  • Du forklarer og viser, og vi løser problemet.
  • Sesjonen avsluttes. Da blir programmet helt borte fra din maskin. Skal du starte på nytt, må Quick Support lastes ned på nytt.

Fjernhjelp er sikkert, effektiv, rimelig og lærerikt på samme tid.

Personlig veiledning direkte på din datamaskin
Personlig opplæring via internett er meget effektivt og god måte å lære god bruk av Lightroom

Dette ligner på fjernhjelp, og foregår med samme type sammenkobling av våre datamaskiner. Du definerer hvilke tema eller oppgaver vi skal gå gjennom. Så viser jeg hvordan det kan gjøres, og du kan øve på det samme. Når det passer inn i sammenhengen, gir jeg gjerne tips underveis.

Denne typen opplæring kan gjøres i en-til-en eller i en mindre gruppe. Slik undervisning eller veiledning er fritatt for merverdiavgift, så det blir ekstra gunstig, og det er meget effektivt, siden du kan være alene med instruktøren. Du kan gjøre det når det passer deg, hjemme hos deg i ditt tempo. Du unngår reise- og overnattingskostnader.

Kontakt meg nå

Send en epost til post@arnoldfoto.no, ring meg eller send en SMS til 91179866, så avtaler vi detaljene.

Mine ferdigheter og erfaringer

Jeg har jobbet med Lightroom siden før 2010, og har mange års erfaring med brukerstøtte i både Lightroom og en rekke andre programmer. Gjennom de siste 25 årene av min yrkeskarriere var brukerstøtte og problemløsning en viktig del av jobben.

Jeg har også skrevet en brukerveiledning for Lightroom 3 og 4. Lightroom 4 – enkelt forklart har 204 sider A4. Dessverre har jeg ikke hatt kapasitet til å oppdatere boka, men grunnleggende oppgaver er like nå som da. Gjennom alt dette arbeidet har jeg ervervet god innsikt i hva som kan være problemet, og hvordan det kan rettes opp.

Gjennom årene har jeg også holdt en lang rekke kurs i Lightroom, fra Moi i sør til Longyearbyen i nord og fra Haugesund og Måløy i vest til Oslo i øst. Det vanligste er at en fotoklubb arrangerer kurset, og jeg er instruktør. Det er også mulig for andre, f.eks. en gruppe venner, et firma eller en organisasjon å bestille et kurs, f.eks. et helgekurs med 12 timer undervisning. Du kan bestemme innholdet.

Noen typiske tilbakemeldinger fra kunder

Tusen takk for god hjelp til å få styr på Lrcat filene mine via Teamviewer i kveld. Vi ryddet opp og fikk lagt ting på riktig plass. Avinnstallert gammelt osv. Virkelig en god følelse 🙂 Heia Arnold!!!

Hilsen Tone

TUSEN takk for at du hjalp meg med LR problemene mine! Utrolig hjelpsomt og flott. Så smart med Teamviewer, så du kunne ordne alt med fjernstyring.
Igjen – tusen, tusen takk!

Laila

Jeg ønsker å takke for uvurderlig hjelp da jeg sto fast midt i flytting av LR-bildefiler fra en disk til en annen for noen uker siden.
Arnold var serviceinnstilt og kunnskapsrik nok til at problemene ble løst.
Jeg har allerede takket på Facebook-siden, men ettersom jeg ser hvor mange som du gir god bistand til vil jeg gjerne gjenta min takk for at du er der for de som strever med teknikken.

Erik
Skroll til toppen